19 Nisan 2012 Perşembe

HARAMDA ŞİFA YOKTUR

Ebu'd-Derda (r.a)den:

Rasulullah (s.a.v) şöyle buyurdu:

     "Şüphesiz Allah ,derdi de dermanı da indirmiş,her derdin dermanını yaratmıştır.o halde,tedavi olunuz.Fakat,haram şeylerle tedavi olmayınız."
                                                       (Sünen-i Ebi Davud)
     Bu konu ile ilgili pek çok rivayet vardır.Bu rivayetlerde ortak olan nokta ise şudur:
     1-Tedavi olmak,gereklidir.
     2-Haram olan şeyle tedavi olmak helal değildir.

     Allah insanı en güzel şekilde yaratmış,bu yaratılış formunu bozacak her türlü eylem ya da gıdayı da yasaklamıştır.Kur'an'da pek çok yerde mealen"size rızık olarak verdiklerimizden temiz olanları yiyin-Allah'ın size helal kıldığı şeyleri yiyin"buyrulmaktadır.
    
     Kur'anda öz olarak nelerin yenilemeyeceği sayılırken,"kan,ölü,domuz eti,Allah'ın adı anılmadan kesilen hayvanlar"dan bahsedilmektedir.

     Cahiliye geleneğini sürdüren toplumlarda adeta bu ilah yasağa karşı bir meydan okuma vardır.oysa bu sayılan şeylerin yenmesi ya da alkol gibi maddelerin içilmesi,insanın hem maddi yapısına,hem de manevi yapısına zarar vermektedir.

      Allahın yasakladığı şeyleri kullanan kişilerde,bedensel bozulma,ruhsal bozulmayı da beraberinde getirmektedir.Bugün modern bilmin bile inkar edemeyeceği bir gerçektir bu.Batı toplumlarındaki ahlaki bozulmanın temelinde de bu yatmaktadır.Toplumumuzdaki gitgide artan kültürel yozlaşma ve ahlaki değer kayıpları da,aslında bunların birer sonucudur.

      Yukarıda zikrettiklerimiz,herhangi bir baskı,zaruret hali olmadan işlenen haramlarla ilgilidir.dolayısıyla bu şni şeyleri işleyenler mutlaka ilahi muhasebeden geçeceklerdir.Ancak bunun dışında durumlar da söz konusudur. Her insan şöyle veya böyle sebepler ya da gerekçelerle,haram olan şeyleri yemek ya da içmekle karşı karşıya kalabilir.

     Meseleye "zaruretler,mahzuratı mübah kılar"chetinden yaklaşarak çözmek,en kolaycı çözüm yoludur.Belki de olması gereken budur.Ama o zaruretin ölçüsünü kim belirleyecektir?bu durumla karşılaşanlar mı,yoksa başka amiller mi girecektir araya?

     Rasulullah(s.av)in yukarıda zikrettiğimiz hadis-i şerifi gayet açıktır.
Hastalanan kimse elbette tedavi olacaktır.ama helal şeyleri kullanmak zorundadır aynı zamanda.

     Hepimiz hastalanmışızdır.Çocuklarımız da hakeza.Doktorların ilk yazdığı  y ya bir ateş düşürücü,ya da bir antibiyotiktir.Ama muhtevasına baktığınızda,ilk gözünüze çarpan şey herhalde "alcool"kelimesidir.Ortada iki tane gerçek vardır:

     Tedavi zarureti,dolayısıyla ilaç kullanma mecburiyeti

     Haram şeylerle tedavi yasaklığı

     Peki bu durumda yapılacak şey ne olmalıdır?

     Tedavi bırakılarak,Rasulun emri mi terkedilecektir?

     Haram olduğu ifade edilen ilaç mı kullanılacaktır?

     Belki,"ilaçların içerisindeki alkol,haram kılınan alkol değildir.Alkolün saf olarak,şarap gibi içilmesi yasaklanmış"yollu bir çıkış yolu bulunabilir.

     Ya da zaruret öne çıkarılabilir.

     Ama hiçbir şey şu sonucu değiştirmez:

"ALLAH ,HARAM ŞEYDE ŞİFA YARATMAMIŞTIR"

Herşeyin en doğrusunu Allah bilir.

Allahın selamı üzerinize olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder